:-)

 photo Untitled_zpscgjbygmr.png photo Untitled_zpsynxjhocw.png photo Untitled_zps6rcg02jx.png photo Untitled_zpsplrzoft0.png photo Untitled_zpsijsiclc3.png

Thursday, 26 February 2015

Kenapa Anak Menulis terbalik ?

Assalamualaikum Readers..
Untuk entry kali ini sy nak share tentang satu fakta
dimana saya sendiri telah mengkaji kenapa anak menulis terbalik
sebagai contoh :

Saya = ayaS

Kenapa agak2?
Sebenarnya itulah imaginasi anak2.penyakit adalah penyakit.
saya bukan doktor..tapi saya telah menkaji ke atas beberapa pelajar yang lain
Anak seperti ini sememangnya petah bercakap.
Tapi sukar untuk menulis.

So,Disini saya sarankan mengajar mereka dengan cara warna.
apa fungsi warna?
warna memainkan peranan penting untuk imaginasi seseorang..

Sebagai contoh..

SaYa 

 aYaS

Secara automatiknya anak anda akan pelik.dan bertanya "mama,kenapa warna tak sama?"
pelbagai alasan boleh kita keluarkan..
tapi ingat jangan salahkan anak kita..
mereka suka kalau kita memuji dan cubalah membetulkan perkatan itu dengan lemah lembut.
sebagai contoh " yeke tak sama?cuba adik susun ikut warna dan abjad"

SaYa
SaYa

anak anda akan lompat keriangan sebab dah sama..cubalah di rumah..
jangan abaikan mereka.they need our support.
*Saya hanya membantu.saya seorang guru, saya memahami apa mereka mahu.
*Parents adalah role model mereka.

No comments:

Post a Comment